blog (9)

כיצד מעצבים מטבח לבן

מטבח לבן

המטבח הלבן נועד עבור דירות בעיצוב מודרני בסדרי גודל שונים. במצב כזה – אך מתבקש שהגוון הדומיננטי במטבח יהיה לבן בשל המראה הכללי של הבית: מודרני בסגנון הייטק. במאמר זה, נציע פתרונות דקורטיביים כך שגם המטבח הקטן מסוג זה יכיל מראה עשיר ואטרקטיבי אשר ישביח את מראה הבית כולו:

שיש המטבח

שיש של מטבח לבן מכיל SPACE  בצבעים בהירים. כאשר המטבח קטן, הוא לא מותיר הרבה מרחב חופשי ועל כן הוא מאד קשה לעבודה: הוא מתחלק בין הכיור, ומכשירים אלקטרוניים שונים המונחים עליו, או הכיור וכיריים-גז. על כן, חובה להכניס למטבח אחסנים נוספים ומשטחי עבודה אלטרנטיביים כמו שולחנות אלומיניום או עץ, שידות מטבח, ועוד. ההמלצה שלנו היא לאחסן על האחסנים הללו כמה שיותר מכשירים ואת השיש – להקדיש לעבודה השוטפת במטבח.

התקני האחסון של המטבח

ניסיון העבר הוכיח שגם במטבחים קטנים ביותר ניתן להרכיב שני תאי אחסון מתחת לכיור: אחד – רחב המשמש בדרך כלל לפח האשפה וחומרי הניקוי, והשני – לאחסון חפצי מטבח לשימוש לטווח הארוך. בחלק העליון של ההתקן השני מאוחסן על פי רוב הסכו”ם. מעל לכיור מותקנים שני ארונות לאחסון צלחות, כוסות וחומרי בישול שונים. סוג עיצוב מומלץ לארונות מטבח מסוג זה: ארונות לבנים או בז’ עם פרזול אלומיניום או פלסטיק לבן.

פתחים וחללים

חשוב, במיוחד כאשר מתכננים מטבח קטן, להשאיר חללים. לחפצים שונים שהמצאותם במטבח היא בגדר חובסה עבור כל דייר ודייר. ידוע כי עצם החשיבה על חלל פנוי כלשהו אינו קל במטבחים הקטנים, אך חשוב להשאיר חלל בשטח 1 מ”ר לפחות להצבת המקרר, וחלל 1.5-2 מ”ר להצבת תנור. אם אינכם נוהגים להשתמש באפייה ביתית, טוסטר קטן יבצע את אותה פעולה, אך במידה ואתם נוהגים לאפות לעתים תכופות אין מנוס מלהתקין את התנור. היתרון בתנור קנוי הוא שאינכם צריכים להקצות שיש מטבח לכיריים, שכן יתן לרכוש תנור עם כיריים מעליו מה שמאפשר לכם להשתמש בכל השטח של השיש לצורכי בישול והכנת מזון.

חיפויים ודקורציות עיצוב

נהוג לשים מעל כיור המטבח חיפויי חרסינה או קרמיקה. ניתן לעצב את המטבח כולו בחיפויים אלו או לעטוף את הקירות שלו בטפטים מעוצבים בצבעים בהירים אשר יעמיקו את המראה של המטבח כמטבח לבן בעל מראה מודרני-עכשווי.

מטבח פרובאנס

קיימים מקומות רבים בכל העולם,  שאינם מכירים מהו מטבח פרובנס. בארץ החמה שלנו שאינה נמצאת באירופה, אנו מכירים מהו מטבח פרובנס והרבה אוהבים את הסגנון המיוחד והאיכותי הזה. מטבחי פרובנס הם מתבחים בסגנון כפרי משהו אך לרוב בצבעים בהירים ומיוחדים. השילוב המדהים של העץ המלא והחומרים הנוספים שמהם מטבח פרובנס עשוי, גורמים למטבח זה להיראות חם ומיוחד. אנו הישראלים שאוהבים לארח ולאכול טוב, נשים כמובן דגש על מטבחים מיוחדים ועיצובים כמו הסגנון המיוחד של המטבח הזה. כנראה שיש הרבה במשותף, בין מטבח פרובנס לתרבות הישראלית, כי בכל זאת מדובר בתרבות ים תיכונית. בחבל פרובנס, יש את המנטליות החמה וכן, גם בישראל אנו ניחנים באותה המנטליות.

האווירה המיוחדת של מטבחי פרובנס

מטבח פרובנס, הפך להיות לשם דבר היות והרבה אנשים מעדיפים לחזור אל הסגנון הטבעי יותר, של עץ מלא ואלמנטים מיוחדים המזכירים את המטבחים הכפריים של הסבתות שלנו מלפני הרבה שנים. החזרה אל העבר ורכישה של מטבח פרובנס מחזירה לנו זכרונות ילדות מתוקים עם הרבה אווירה וניחוחות של אוכל שאנו כולנו מתגעגעים אליו מבית סבתא. הדימיון בין מטבחים כפריים לבין מטבחי פרובנס הוא רב, אך מטבחים מסוג פרובנס נראים הרבה יותר מיוחדים ועיצוביים. ניתן לראות מטבח פרובנס, בסגנון  מיוחד ויוקרתי הנראה בכל זאת כפרי ומעודן. הסגנון של מטבחים אלה הוא ממש אמנותי, כי הוא ניחן בפיתוחי עץ מיוחדים הנעשים בעבודת יד.

להרגיש כמו בצרפת

הרבה אנשים בארץ הפכו להיות אניני טעם, בזכות תכניום הבישול בטלוויזיה. היום זה הדבר הבא , להיות מעטרה בכל מה שקשור לטעמים ולסגנונות עיצוב הקשורים למטבח. ניתן לראות היום בתכניות הטלוויזה גם את מטבחי הפרובנס שכבשו את הישראלים בסערה. הסגנון מתאים לנו מאוד, היות ורבים מאתנו אוהבים את המראה הביתי החם ונותן לנו את הרגשה שאנו נמצאים בחל המקסים הזה הנקרא פרובנס ואנו ממש נמצאים בצרפת לפי \האווירה המיוחדת שמטבחים אלה מעניקים לנו. אם כבר הייתם בצרפת וביקרתם במקומות השונים בכפרים, לא תתקשו לזהות מטבחים כלה כאשר תראו אותם באולמות התצוגה היוקרתיים.

נגישות