Untitled-1

מדריך קצר לעיצוב מטבחים מקצועי

במאמר שלפניכם נספק את כל המידע הרלוונטי לגבי עיצוב מטבחים. לתהליך זה, מ ורכב ככל שיהיה, ישנה משנה סדורה שמי שמכיר אותה, מיישם אותה ומצליח להרכיב לעצמו מטבח טיילור מייד המתאים לצרכיו. מעוניינים לדעת כיצד זה נעשה? בואו ללמוד כיצד מתכננים מטבחים וגורמים להם להיראות ולתפקד על פי הקריטריונים שמעניינים אתכם.

הכל מתחיל מהמבנה: מיקום חפצי המטבח הקבועים ותכנון תשתיתי

מבנה המטבח מספר את סיפורו המלא. ראשית כל, עליכם להחליט האם תרצו שבפרויקט שלכם, בו אתם מיישמים עיצוב מטבחים, יהיה אי – מזנון מטבח מרכזי, או שהמטבח יתפקד ללא המזנון. היתרון של אי למטבח עצום בכל המובנים. הוא מספק עוד פתרונות אחסון, עוד משטח עבודה ואפילו עוד עמדת ישיבה. ואולם, משיקולי מקום וצפיפות, במיוחד במטבחים קטנים, ניתן להבין אם אין לכך משאבים ולכן במקרה כזה מומלץ שלא להתקין את האי. בשני המקרים, גם מטבח עם אי וגם מטבח בלעדיו, תצטרכו לתכנן בשלב זה את מיקום המכשירים השונים, עמדות העבודה, הכיורים, הארונות והתקני האחסון הפתוחים.

הצעד הבא הוא כינון דקורציה למטבח: קביעת האופן בו הוא ייראה

התכנון הדקורטיבי הוא המהלך המרכזי שלכם בעת גיבוש עיצוב מטבחים. בשלב זה אתם קובעים האם העיצוב שלו ייראה מודרני או אותנטי. עיצוב מודרני מבוסס בדרך כלל על צבעים לבנים, ואולם ניתן למצוא גם מטבחים בעלי מראה רובוטי אפור ושחור המנוסחים בפורמט דור העתיד. לעומתם, מטבחים אותנטיים יגובשו בדרך כלל בצבעי עץ. רובד נוסף שקובע את העיצוב הוא הצורה. יש מטבחים שטוחים, לרוב בעלי ארונות ועמדות עבודה דקים/ות המתאימים לעיצוב מודרני, לעומת מטבחים מגולפים בפורמט עבה המתאימים לעיצוב הכפרי והאותנטי בדרך כלל.

בדיקה שרכיבי המטבח שבחרתם מתאימים לחדר שלכם לפני הרכישה

אז אמנם גיבשתם את המבנה, ואמנם ביקרתם באתר חנות מטבחים ובחרתם מטבח רצוי, אבל מישהו הבטיח שהנוסח שלו, כפי שמופיע באתר האינטרנט, מתאים לחדר שלכם? לא. אלו בדקות שתצטרכו לעשות בעצמכם ולדווח לנציגי החנות אם נמצאו חריגויות על מנת שניתן יהיה לווסת את המטבח לצרכים שלכם. על אלו חריגויות מדובר? ובכן, אם החדר שלכם קטן, ארונות, איים ועמדות עבודה עבים/ות לא יתאימו לקונספט. יכול להיות שהם ייכנסו לחדר אבל ייראו מאד מגושמים בתוכו בשל היותם בולטים, מה שלא ניתן לומר על חדר גדול, אליו הם מאד יתאימו. אם תשכילו להקטין את רוחב המוצרים כשהחדר קטן,
השלמתם עיצוב מטבחים בהצלחה.

נגישות